Onze dienstverlening vanaf 2022
13 december 2021
Ahold Delhaize Pensioen besteedt pensioenuitvoering uit aan Achmea Pensioenservices.
Met ingang van 3 januari 2022 draagt Ahold Delhaize Pensioen (ADP) een deel van de pensioenuitvoering over aan Achmea Pensioenservices (APS). Wat betekent dat voor jou als deelnemer?

Ahold Delhaize Pensioen heeft de keuze gemaakt om vanaf 3 januari 2022 voor de pensioenadministratie en -uitvoering over te stappen op Achmea Pensioenservices (APS). APS verzorgt de pensioenuitvoering van meer pensioenfondsen. Dat maakt de pensioenuitvoering van ADP efficiënter.
Ook de komst van het nieuwe pensioenstelsel speelt mee. Een grote organisatie als APS kan zo’n ingrijpende verandering technologisch gemakkelijker en tegen lagere kosten organiseren dan Ahold Delhaize Pensioen zelf. En het geeft het pensioenfonds de ruimte zich nog meer dan voorheen te richten op de dienstverlening aan de deelnemers.
Wat ga je ervan merken?
Voor de deelnemers van Ahold Delhaize Pensioen brengt de overgang van de pensioenadministratie naar APS op korte termijn geen veranderingen met zich mee. Het telefoonnummer, de website en de pensioenplanner van het pensioenfonds blijven hetzelfde. De veranderingen vinden vooral achter de schermen plaats. APS gaat de pensioenadministratie uitvoeren – bijvoorbeeld adreswijzigingen en andere mutaties verwerken en bijhouden hoeveel pensioen deelnemers opbouwen – en de pensioenuitkeringen uitbetalen.
Vanaf 2023, dus over een jaar, zul je wel merken dat er iets verandert. Dan komen er nieuwe mogelijkheden op het gebied van communicatie. Zoals een andere website en een nieuw persoonlijk pensioenportaal, waarop je zelf veranderingen kunt aangeven en allerlei pensioenzaken kunt regelen. Ook lanceren wij in de loop van 2023 een app waarop je kunt checken hoe je pensioen ervoor staat. En er zal de mogelijkheid worden geboden om via beeldbellen een gesprek te voeren met een medewerker. Kortom: het wordt duidelijker, gemakkelijker en nog persoonlijker.
Ook de komst van het nieuwe pensioenstelsel speelt mee. Een grote organisatie als APS kan zo’n ingrijpende verandering technologisch gemakkelijker en tegen lagere kosten organiseren dan Ahold Delhaize Pensioen zelf. En het geeft het pensioenfonds de ruimte zich nog meer dan voorheen te richten op de dienstverlening aan de deelnemers.
Wat ga je ervan merken?
Voor de deelnemers van Ahold Delhaize Pensioen brengt de overgang van de pensioenadministratie naar APS op korte termijn geen veranderingen met zich mee. Het telefoonnummer, de website en de pensioenplanner van het pensioenfonds blijven hetzelfde. De veranderingen vinden vooral achter de schermen plaats. APS gaat de pensioenadministratie uitvoeren – bijvoorbeeld adreswijzigingen en andere mutaties verwerken en bijhouden hoeveel pensioen deelnemers opbouwen – en de pensioenuitkeringen uitbetalen.
Vanaf 2023, dus over een jaar, zul je wel merken dat er iets verandert. Dan komen er nieuwe mogelijkheden op het gebied van communicatie. Zoals een andere website en een nieuw persoonlijk pensioenportaal, waarop je zelf veranderingen kunt aangeven en allerlei pensioenzaken kunt regelen. Ook lanceren wij in de loop van 2023 een app waarop je kunt checken hoe je pensioen ervoor staat. En er zal de mogelijkheid worden geboden om via beeldbellen een gesprek te voeren met een medewerker. Kortom: het wordt duidelijker, gemakkelijker en nog persoonlijker.