Het contact met mensen is zo leuk in mijn werk
Linda Siegersma, medewerker Servicedesk
Linda Siegersma (44) werkt sinds juli 2018 bij de Servicedesk.
Ze werkt drie dagen per week. Ze is getrouwd en heeft drie kinderen, van bijna 6, bijna 8 en 11 jaar.
'Ik ben nu mijn pensioentjes aan het samenvoegen'

Waarom wilde je bij de Servicedesk werken?
‘Ik kom uit de levensverzekeringenbranche. Levensverzekeringen en pensioenen hebben altijd mijn interesse gehad. Het is iets wat bij mij past. Ingewikkelde materie op een eenvoudige manier uitleggen aan de mensen die ons bellen en mailen. Het is leuk om het zo uit te leggen dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Wat ik ook leuk vind is de afwisseling. Soms belt iemand over een eenvoudige adreswijziging, soms over een ingewikkelde echtscheiding. In mijn laatste baan had ik dat niet. Daar werkte ik vooral achter de schermen. Ik miste het contact met mensen. Bij de Servicedesk heb ik dat gelukkig weer.’
Ben je ook weleens bezig met je eigen pensioen?
‘Toevallig nu wel. Ik heb sinds mijn eerste baan pensioen opgebouwd. Nu heb ik op allerlei plekken pensioen staan. Toen ik hier kwam werken, vond ik dat een mooie gelegenheid om al die verschillende pensioentjes samen te voegen. Dat heet waardeoverdracht. Dat ben ik nu aan het regelen. Ik breng al mijn pensioenopbouw onder bij Ahold Delhaize Pensioen. Dan krijg ik later gewoon één pensioenuitkering in plaats van drie of vier uitkeringen. Het wordt hierdoor veel overzichtelijker. Maar vóór die tijd keek ik alleen maar één keer per jaar hoe de vlag erbij hing.’
Met pensioen gaan, denk je daar weleens over na?
‘Mijn man en ik zetten wel af en toe geld op de spaarrekening. Maar dat is meer voor de kinderen. Misschien gaan ze wel studeren. De oudste gaat over twee jaar naar het voortgezet onderwijs. Ik denk dat de kinderen de komende jaren alleen maar meer geld gaan kosten. Dat is de fase waar wij nu in zitten. Dan lijkt pensioen nog ver weg.’
‘Ik kom uit de levensverzekeringenbranche. Levensverzekeringen en pensioenen hebben altijd mijn interesse gehad. Het is iets wat bij mij past. Ingewikkelde materie op een eenvoudige manier uitleggen aan de mensen die ons bellen en mailen. Het is leuk om het zo uit te leggen dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Wat ik ook leuk vind is de afwisseling. Soms belt iemand over een eenvoudige adreswijziging, soms over een ingewikkelde echtscheiding. In mijn laatste baan had ik dat niet. Daar werkte ik vooral achter de schermen. Ik miste het contact met mensen. Bij de Servicedesk heb ik dat gelukkig weer.’
Ben je ook weleens bezig met je eigen pensioen?
‘Toevallig nu wel. Ik heb sinds mijn eerste baan pensioen opgebouwd. Nu heb ik op allerlei plekken pensioen staan. Toen ik hier kwam werken, vond ik dat een mooie gelegenheid om al die verschillende pensioentjes samen te voegen. Dat heet waardeoverdracht. Dat ben ik nu aan het regelen. Ik breng al mijn pensioenopbouw onder bij Ahold Delhaize Pensioen. Dan krijg ik later gewoon één pensioenuitkering in plaats van drie of vier uitkeringen. Het wordt hierdoor veel overzichtelijker. Maar vóór die tijd keek ik alleen maar één keer per jaar hoe de vlag erbij hing.’
Met pensioen gaan, denk je daar weleens over na?
‘Mijn man en ik zetten wel af en toe geld op de spaarrekening. Maar dat is meer voor de kinderen. Misschien gaan ze wel studeren. De oudste gaat over twee jaar naar het voortgezet onderwijs. Ik denk dat de kinderen de komende jaren alleen maar meer geld gaan kosten. Dat is de fase waar wij nu in zitten. Dan lijkt pensioen nog ver weg.’