Je Uniform Pensioenoverzicht (UPO) 2019

UPO 2019

Elk jaar ontvang je van ons informatie over je pensioen via het Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Het UPO 2019 staat voor je klaar in Mijn Ahold Delhaize Pensioen als je van ons bericht hierover hebt ontvangen, per e-mail of per post.

Daar kun je het ook altijd bekijken. In Mijn Ahold Delhaize Pensioen wordt het UPO namelijk voor je bewaard. Op deze pagina vind je veelgestelde vragen en antwoorden over het UPO. Staat je vraag er niet bij en wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.
UPO 2019

Algemene vragen

  • 1. Ik ben werknemer. Waarom zou ik het UPO bekijken?
    Op het UPO zie je hoeveel pensioen je hebt opgebouwd. Ook zie je hoeveel pensioen je kunt bereiken als je bij Ahold Delhaize blijft werken tot aan je pensioen. Zicht hebben op je pensioen is belangrijk. Het is je inkomen voor later. Zo kun je bepalen of dit pensioen voor jou voldoende is. Of dat je op andere manieren voor extra inkomen/verlaging van je lasten moet zorgen.

    Houd er rekening mee dat sommige gebeurtenissen in je leven van invloed kunnen zijn op de hoogte van je pensioen. En op het pensioen voor je eventuele partner en kinderen. Denk aan arbeidsongeschikt worden of overlijden. Ook samenwonen, scheiden, deeltijd werken en van baan veranderen zijn voorbeelden van gebeurtenissen die de hoogte van je pensioen kunnen beïnvloeden.

    Je UPO vind je in Mijn Ahold Delhaize Pensioen.
  • 2. Ik ontvang al een uitkering. Waarom zou ik het UPO bekijken?

    Op het UPO staat alle informatie over je uitkering. Hoe lang je een uitkering krijgt of wanneer een uitkering stopt of start. Zo word je niet verrast bij wijzigingen in je uitkering. Als je een partner hebt, staat op het UPO ook het pensioen vermeld dat wordt uitgekeerd na je overlijden.

    Je UPO vind je in Mijn Ahold Delhaize Pensioen.

  • 3. Ik ben oud-medewerker. Krijg ik ook een UPO?
    Onze oud-medewerkers ontvangen één keer in de vijf jaar een UPO. Het eerstvolgende UPO ontvang je in 2020.
  • 4. Waarom ontvang ik het UPO digitaal?
    Wij gaan steeds meer digitaal met je communiceren. Net als andere organisaties. Op deze manier willen wij je een betere en snellere service bieden.

    Met deelnemers die al een pensioen ontvangen, onze pensioengerechtigden, communiceren wij al grotendeels digitaal. Dit gaan wij ook stapsgewijs doen met onze deelnemers die pensioen opbouwen. Te beginnen met het UPO digitaal.
     
  • 5. Krijg ik het UPO ook nog per post?
    Dat hangt van je situatie af.
    Heb je (nog) geen toegang tot Mijn Ahold Delhaize Pensioen, bijvoorbeeld omdat je arbeidsongeschikt bent of een wezenpensioen ontvangt? Dan ontvang je het UPO per post.
    Bouw je pensioen bij ons op of ontvang je van ons een pensioenuitkering? Dan ontvang je het UPO alleen nog digitaal. Wil je het UPO op papier hebben? Dan kun je het UPO printen.
    Kun je het UPO echt niet digitaal bekijken? 

    Geef dit dan aan ons door via: 
    Ahold Delhaize Pensioen 
    Antwoordnummer 114 
    1500 VC Zaandam. 

    Wij sturen je dan een UPO per post toe.
    Je kunt in Mijn Ahold Delhaize Pensioen ook je communicatievoorkeur op 'post' zetten. Toekomstige uitingen krijg je dan weer per post toegestuurd.
     
  • 6. Ik zie een recente wijziging niet staan op het UPO. Hoe kan dat?
    Het UPO laat je pensioensituatie zien op 1 januari 2019. Wijzigingen na deze datum zijn niet verwerkt in het UPO 2019. Betreft het een wijziging van voor 1 januari 2019, neem dan contact met ons op.
  • 7. Ik ben deelnemer aan de netto pensioenregeling. Waarom staat dit niet op het UPO?
    De netto pensioenregeling wordt uitgevoerd door ABN AMRO Pensioenen. Informatie over je netto pensioenregeling ontvang je van ABN AMRO Pensioenen.
UPO 2019

Vragen over 'Mijn gegevens'

UPO 2019

Vragen over 'Mijn Pensioen'

UPO 2019

Vragen over 'Hoe zeker is mijn pensioen"

UPO 2019

Vragen over 'Meer weten'

  • 18. Wat is factor A?
    Factor A geeft de toename weer van het opgebouwde pensioen in een bepaald kalenderjaar. De letter A staat voor (waarde)aangroei of aanwas. Factor A kun je nodig hebben bij je belastingaangifte over het jaar 2019. Factor A is de basis voor de berekening van mogelijke aanvullingen op je pensioen die je bij een verzekeringsmaatschappij kunt sluiten.
Wij maken gebruik van cookies. Dit zijn kleine bestandjes die worden opgeslagen op je computer, tablet of smartphone. Cookies hebben geen toegang tot andere informatie op je computer, tablet of smartphone. Met cookies zorgen we ervoor dat je onze website optimaal kunt beleven. Zo kunnen we je de meest passende informatie tonen. Ook gebruiken we ze om het gebruik van onze website te analyseren. Meer weten over de cookies die wij gebruiken? Bekijk dan ons cookiebeleid. Je kunt de cookies uitzetten, maar dan functioneert de website minder goed. Cookiebeleid