Klachten en geschillen

Wij voeren de pensioenregeling met de grootste zorg uit. Ondanks alles kan het zijn dat je niet tevreden bent. Wat doe je dan?

Neem contact met ons op als je niet tevreden bent

Wij doen ons best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Vind je toch dat we dat niet goed hebben gedaan? Neem dan contact met ons op. Meestal is een telefoontje al voldoende om het probleem op te lossen. Heeft dat niet geholpen? Dan kun je een klacht indienen.

Dit kun je doen als je een klacht hebt

We hebben hiervoor een klachten- en geschillenregeling (pdf). Dit zijn in het kort de stappen. De volgorde is belangrijk:

  1. Geef de klacht met het contactformulier of een brief door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices). Zet daarin jouw naam, adres, burgerservicenummer of polisnummer en wat de klacht is.
  2. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan het bestuur van het pensioenfonds. Je kunt daarvoor een e-mail of een brief sturen.
  3. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen voor advies.
  4. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Of niet verder gekomen met het advies van Geschilleninstantie Pensioenfondsen? Ga dan naar de rechter.

We houden je op de hoogte

Binnen 1 week ontvang je een ontvangstbevestiging. We doen ons best om binnen 4 weken een inhoudelijk antwoord te geven. Hebben wij meer tijd nodig? Dan laten wij je dit weten.

Wat kun je doen als je niet tevreden bent met de oplossing van je klacht?

Hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor je klacht of ben je het niet eens met de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kun je om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Kijk op voor meer informatie en de contactgegevens van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

Feedback
Chat