Navigatie overslaan / Skip navigation

Ik werk bij Ahold Delhaize

Collega’s die werken voor (een van de Nederlandse merken van) Ahold Delhaize en dus pensioen bij ons opbouwen zijn overwegend positief over ons. Als we jullie vragen ons een cijfer te geven (algemene tevredenheid) dan geven jullie ons een 7,6. Een ruim voldoende dus. Daarnaast heeft 56% van de respondenten een positief beeld van ons. Ook het vertrouwen in het fonds is ruim voldoende, namelijk 76%.

illustratie

Onze klantbeloften

Binnen onze service en communicatie beloven wij jou drie dingen: wij zijn duidelijk over jouw pensioen, wij zijn persoonlijk en dichtbij in elke situatie én alles wat jij wilt regelen gaat gemakkelijk en kun je doen wanneer het jou uitkomt. Uiteraard vroegen wij in het onderzoek ook in hoeverre jij deze beloften ervaart als je contact met ons hebt. En, gelukkig scoren we ook hier een ruim voldoende. Zo ervaart 82% van de respondenten dat wij inderdaad duidelijk zijn over jouw pensioen, vindt 69% dat wij persoonlijk en dichtbij zijn in elke situatie en vindt 74% dat je je pensioenzaken gemakkelijk zelf kunt regelen.

Vooral de wat oudere collega’s zijn positief over ons en hoe langer je in dienst bent, hoe meer vertrouwen er in het pensioenfonds is. Ook neemt dan de tevredenheid toe.

Wat jullie verder zeiden…

  • Jullie zijn tevreden over de digitalisering van informatie. Het overgrote deel van de collega’s heeft een voorkeur voor digitale communicatie.
  • De meerderheid van de ondervraagden vindt de informatie over pensioen duidelijk en vindt dat we helder communiceren.
  • De digitale nieuwsbrieven worden het meest geraadpleegd en gewaardeerd door jullie.

Jullie suggesties voor verbetering

Misschien nog wel belangrijker dan complimenten, zijn de dingen die wij beter kunnen doen. Concreet vinden jullie dat we onszelf op de volgende onderwerpen moeten verbeteren:

  • Jullie willen meer inzicht en informatie over beleggingen.
  • Onze website kan gebruiksvriendelijker en duidelijker.
  • Jullie hebben behoefte aan meer actiegerichte en persoonlijke communicatie. Dus gepersonaliseerde informatie die jou helpt bij het nemen van concrete stappen met betrekking tot jouw pensioen.

Wij nemen deze bovenstaande suggesties en opmerkingen heel serieus. Mede op basis hiervan maken we op dit moment onze plannen voor aankomend jaar. Zodra we hier nieuws over hebben zullen we jou hierover informeren. Dat doen we via een digitale nieuwsbrief en ook plaatsen we regelmatig nieuws op onze website.

Meer over het onderzoek

Ruim 1.500 collega’s hebben de online vragenlijst (35 vragen) ingevuld. Dat is 2% van het totaal aantal collega’s dat wij hebben uitgenodigd voor dit onderzoek. Voor dit onderzoek werkten wij samen met onafhankelijk onderzoeksbureau MWM2. Wij ontvingen de resultaten van het onderzoeksbureau anoniem. Onder de respondenten heeft het onderzoeksbureau 10 cadeaubonnen verloot door middel van e-mailadressen. Deze deelnemers hebben hierover inmiddels bericht ontvangen.

Feedback
Chat