Resultaten onderzoek
Een ruim voldoende voor dienstverlening en communicatie. Dat is hoe jullie ons waardeerden bij het recentelijk gehouden onderzoek onder onze deelnemers. Iedereen heeft hiervoor vóór de zomer een persoonlijke uitnodiging ontvangen: collega’s die werken voor (een van de Nederlandse merken van) Ahold Delhaize (uitgezonderd Bol), oud-collega’s én pensioengerechtigden. De uitslag van het onderzoek vertelt ons dat het algemene beeld dat onze deelnemers van ons hebben positief is. Maar, er is ook nog ruimte voor verbetering…

Het was alweer een tijdje geleden dat we een dergelijk groot onderzoek deden. Voor het laatst was dit in 2021. Sinds die tijd is er bij het pensioenfonds veel veranderd. De belangrijkste verandering is dat we sinds 2022 nauw samenwerken met Achmea Pensioenservices en in 2024 over zijn gegaan op een nieuw administratiesysteem. Hierdoor is er voor onze deelnemers een bijna volledig digitale selfservice mogelijk geworden. Zo biedt dit nieuwe systeem een nieuw persoonlijk pensioenportaal, Mijn pensioen. Hierdoor kun je nu veel van je pensioenzaken zelf online regelen, zoals het aanvragen van je eigen pensioen.
We vonden het daarom een goed moment jullie te vragen hoe deze (nieuwe) dienstverlening en bijbehorende communicatie op dit moment door jullie ervaren wordt. Jullie antwoorden op de vragen geven ons een helder beeld over wat jullie van ons vinden, hoe jullie houding is ten aanzien van pensioen en welke informatie jullie willen ontvangen. Je leest hieronder over de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek. Heb je zelf geen pensioen bij ons opgebouwd, maar heb je bijvoorbeeld een pensioen bij ons via jouw ex-partner? Dan zijn onderstaande situaties misschien niet op jouw van toepassing, maar bekijk gerust de resultaten die jou aanspreken.
Onderzoek wijst uit: een (ruim) voldoende voor onze dienstverlening en communicatie!

Ik werk bij Ahold Delhaize of ben arbeidsongeschikt (en bouw pensioen op).

Ik werkte in het verleden bij Ahold Delhaize en ben nog niet met pensioen.