Navigatie overslaan / Skip navigation

Ik werkte bij Ahold Delhaize

Oud-collega’s (ook wel gewezen deelnemers) hebben de minste binding met ons, maar het beeld van en het vertrouwen in Ahold Delhaize Pensioen is daarentegen wel te vergelijken met de collega’s die nog wel voor Ahold Delhaize werken. In vergelijking met het onderzoek dat wij in 2021 hielden, doen we het beter voor deze groep: jullie ervaren ons persoonlijker en duidelijker dan in 2021. Daarnaast vinden jullie het makkelijker om pensioenzaken zelf te regelen.

Jullie zijn over het algemeen tevreden over de communicatie, maar zouden maar zouden graag meer persoonlijke en gerichte informatie willen. 60% vindt zichzelf goed op de hoogte van de eigen pensioensituatie.

illustratie

Onze klantbeloften

Ex-medewerkers ervaren onze dienstverlening als duidelijk (81%), persoonlijk (67%) en makkelijk in gebruik (65%).

Jullie suggesties voor verbetering

Misschien nog wel belangrijker dan complimenten, zijn de dingen die wij beter kunnen doen. Concreet vinden jullie dat we onszelf op de volgende onderwerpen moeten verbeteren:

  • Meer persoonlijke en gerichte communicatie.
  • Verbetering van transparantie van informatie.
  • Gerichte informatie over de veranderingen in het nieuwe pensioenstelsel.
  • Meer informatie en transparantie over de beleggingen en de lange termijn effecten van het pensioen.

Wij nemen deze bovenstaande suggesties en opmerkingen heel serieus. Mede op basis hiervan maken we op dit moment onze plannen voor aankomend jaar. Zodra we hier nieuws over hebben zullen we jou hierover informeren. Dat doen we via een digitale nieuwsbrief en ook plaatsen we regelmatig nieuws op onze website.

Meer over het onderzoek

Ruim 1.000 ex-medewerkers hebben de online vragenlijst (35 vragen) ingevuld. Dat is 2% van het totaal aantal ex-medewerkers dat wij hebben uitgenodigd voor dit onderzoek. Voor dit onderzoek werkten wij samen met onafhankelijk onderzoeksbureau MWM2. Wij ontvingen de resultaten van het onderzoeksbureau anoniem. Onder de respondenten heeft het onderzoeksbureau 10 cadeaubonnen verloot door middel van e-mailadressen. Deze deelnemers hebben hierover inmiddels bericht ontvangen.

Feedback
Chat