Bryan van der Voort

Bryan-van-der-voort-manager-it-en-projecten

Bryan van der Voort werkt sinds 2001 bij Ahold Delhaize Pensioen. Zijn functie is manager IT & projecten. Hij woont met vrouw en kinderen in Wognum, Noord-Holland. Zijn vrije tijd besteedt hij vooral aan zijn gezin: gezellig barbecueën en naar het zwembad, een dierentuin of pretpark gaan.

"Ik controleer waar mogelijke kwetsbaarheden zitten"

Wat houdt jouw werk in?

‘Mijn werk bestaat uit verschillende taken, met informatietechnologie en projecten als rode draad. Zoals het formuleren van beleid en strategie over onze informatiesystemen en meedenken over innovaties en nieuwe projecten. Maar ook zorgen dat de cybersecurity op orde is, zodat bedreigingen van buitenaf geen vat hebben op onze systemen. Eenvoudig gezegd: dat de hekken die om ons systeem staan hun werk doen en de data beschermen. Verder ben ik betrokken bij het overzetten van het administratieplatform naar dat van Achmea Pensioenservices.’

Hoe zorg je dat die ‘hekken’ voldoende veilig zijn?

‘Een van de manieren om dat te testen is door simulaties uit te voeren en zo te controleren waar mogelijke kwetsbaarheden zitten. Zodat we precies weten waar we onze beveiligingsmaatregelen kunnen aanscherpen. Ik werk daarin nauw samen met onze risicomanager. Verder zorgen we dat de bedrijfsprocessen in orde zijn, zoals strenge autorisatieprocedures. Dat betekent bijvoorbeeld dat als een nieuwe medewerker toegang moet krijgen tot onze systemen, dit bekeken wordt door iemand op het hoogste niveau in onze organisatie. En bij - dreigende - calamiteiten, zoals covid en de oorlog in Oekraïne, controleren we de impact op onze processen. Gelukkig hadden deze gebeurtenissen voor onze processen geen nadelig effect.'

Wat geeft je de meeste voldoening in je werk?

‘Juist de afwisseling! Zoals meedenken over innovaties. Zo zijn we bezig om ons deelnemersportaal nog klantvriendelijker en servicegerichter te maken. We hebben natuurlijk al de pensioenplanner, waarmee deelnemers zelf kunnen uitrekenen wat het betekent als ze, bijvoorbeeld, 3 jaar eerder willen stoppen. Nieuw is dat we het portaal willen uitbreiden met een chatbot, die 24/7 bereikbaar is. Zo kun je als deelnemer elk moment van de dag vragen stellen. Overigens blijft menselijk contact ook bestaan. Juist ook voor vragen en gesprekken over pensioen.’

Heb je zelf nog tips voor deelnemers?

‘Waarschijnlijk noemen veel collega’s dit, simpelweg omdat het zó belangrijk is: denk tijdig na over je pensioen. Kijk elk jaar even op het Uniform Pensioen Overzicht bijvoorbeeld. En verder: check of je uit het verleden nog pensioenen hebt staan bij andere werkgevers. Het kan handig zijn om dit over te zetten naar ons pensioenfonds. Zo’n waardeoverdracht maakt je pensioenplaatje overzichtelijk, omdat alles zich dan onder één dak bevindt.'

Feedback
Chat